onsdag 19 november 2008

Hjälplös?

Idag var skolan knökfull av människor. Det var Gadden på gång. En jobbmässa på skolan helt enkelt. Jag missade hälften eftersom jag hade föreläsning, men det var värt ett försök. Jag gick runt lite grann, pratade med några stycken och de kom fram till samma sak allihop: "Neeej, vi har nog inget för dig." De är där för att jaga rätt på jurister och ekonomer, inte serietecknare. Möjligtvis att dom vill ha idésprutor, men det är inget man presenterar sig som. "Hej vad jobbar du med?" "Jo, ser du, jag ritar sprutar idéer om saker jag kanske inte alls har någon aning om vad sjutton det är tills väggarna blir rosa, vill du ha hjälp?" I don't think so! Jag vet att jag kan lite grann om det mesta (som vi gått igenom förut), men jag vet inte hur jag ska formulera det när jag står där framför rekryterarna som tycker att jag är lite diffus i kanterna och vad var det hon ville bli nu igen? Komiker?

Inga kommentarer: