onsdag 12 november 2008

Saker som är jag #3

Ibland tror jag på riktigt att jag måste ha någon slags störning i form av Autism eller liknande. Det var som när jag och en klasskompis gick ute på stan och vi pratade om studieteknik och jag sa att jag föredrog att sitta någonstans där det inte fanns något annat som störde överhuvudtaget. Bara en enda sak att fokusera på. En enda!

Hon sa att hon hellre satt hemma där hon kunde göra lite sånt och lite sånt mellan varven. Lite senare(inte som en referens till det jag sagt) berättade hon om sin granne - en pojke som just fått ett musikinstrument för att han ska få något att fokusera på. En enda sak! För att han hade autism.

Ehhuuuummm... Det här ingår förmodligen i min hypokondrilista. Jag vet bara att folk brukar säga
- Snäll men speciell
- "man måste lära sig dig, Yvette"
- Extrem
- Excentrisk
... och så vidare

Här intill finns en checklista för att se om DU kanske har Autism. Klicka på den med musen så blir den större, jag lovar!

Imorgon ska vi gå och handla! Försöka i alla fall.

1 kommentar:

JennyB sa...

Bästa bilden: killen som kramar ett papprör.