lördag 1 november 2008

Värderande blickar 2

När jag jobbat klart idag orkade jag inte gå hem. Jag satt kvar på jobbet och fikade och pluggade lite. I butiken mitt emot såg tjejen som jobbar där väldigt uttråkad ut och eftersom jag ändå tänkt köpa en sak i just den butiken ganska länge så gick jag över. Jag fick snabbt ångra att jag lämnade min fina sittplats i solen när hon hälsade på mig och sedan gav mig en nedvärderand blick på mina kläder. Jag hade lämnat mitt hem tidigt på morgonen iklädd mjukisbyxor och benvärmare(notera - inga knän på dom byxorna, dom är inte så fula). Men det dög tydligen inte för den skitnödiga tjejen i butiken. Hon verkade hellre vilja gå runt och ha tråkigt, spruta på sig lite parfym och se sur ut än att fråga mig om jag ville ha hjälp med något, sälja något, GÖRA SITT JOBB. Hade hon bara varit trevlig och gett mig service hade hon kunnat pracka på mig hur mycket som helst. Hur tänkte hon då? Tänkte hon då?

Inga kommentarer: