torsdag 4 december 2008

Den där JÄVLA fråga 4!

Nej, revisor, det kommer jag inte bli. Det blir dessutom svårt när jag har en utdaterad utbildning(läs gårdagens inlägg).

Jag skulle vilja se någon göra bort sig. Inget utsatt fyllo eller hemlös, det är bara plumpt. Nej, jag skulle vilja se någon sjuttonårig blondinbellaklon dratta på ändan eller gå in i en glasvägg eller något. Det skulle vara jätteroligt! Jag siktar inte på personskador, bara lite slapstick i vardagen. Snälla? Men nej, jag får bara vagnirritationer. Det jag tänker på allt oftare är det här scenariot:

Person A ska gå av vagnen och har ibland barnvagn med sig. Person B, (och ibland även C, D, E osv) står utanför vagnen och ska på. Vad händer när dörrarna öppnas? Vem går av först? Självklart tränger sig B med följe sig på innan person A får i sin tur tränga sig av vagnen. Resultatet är att det tar lång tid. Vad skulle vara så farligt med att släppa av A först? Speciellt med tanke på att om A får gå av först så blir det mer plats för B & co i vagnen. Hur tänker dom? Tänker dom? Trött.

(Bilden hittade jag när jag bildgooglade på "knö dig")

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här i Tokholm lämnar man alltid företräde för avstigande - vi har kommit lite längre i utvecklingen. ;)

-= Steamboat Willie =- sa...

I tokholmen lämnas sällan företräde för avstigande... Vi har inte kommit särskilt långt i utvecklingen som tokholmarna själva tycks tro...


Den där bilden är gjort av Paolo Eleuteri Serpieri för övrigt... En av de snällare jag sett... Han brukar annars inte tveka att fläka upp porrbilderna...

Yvette Gustafsson sa...

Oh! Jag borde ha smäll på fingrarna för att inte referera till vart sjutton jag får alla bilder från. Tack o tack!