måndag 1 december 2008

Ännu mer USH på vagnen. God jul.

Det här är egentligen från i lördags morse. Jag skulle börja jobba ganska tidigt och tog vagnen dit. Som vanligt när man börjar tidigt - och speciellt på helger - så finns det alltid människor på vagnen som lever kvar i gårdagen med alldeles för runda fötter för sitt eget bästa och så även denna morgon. Någon sov utbredd över två säten; inga konstigheter där. Men när jag hörde hur saker drämde i golvet följt av något som lät som ett stön (ETT SEX-STÖN!) var jag nära att få en hjärnblödning.

Det är ungefär som en sårskorpa eller när någon säger "titta inte nu, men..." så tittade jag självklart bakåt i vagnen. Nej, inget konstigt där, men å andra sidan satt jag längst fram i vagnen och såg inte mittendelen nedanför trappan där jag misstänkte att ljudet kom ifrån. Resterande resan till jobbet var fylld av mer saker som ramlade i golvet, mer sexytime-stön och fler som satt längre bak i vagnen som höll på att duka under av skratt. Själv tyckte jag att det var lite olustigt och vill helst
1. inte åka vagn något mer
2. om jag måste åka vagn, ha en sån där bubbla som barn med glashudssyndrom har.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför stavar aldrig någon rätt till "usch"? Jämt ska det vara "urs" eller någon annan felstavning.

Yvette Gustafsson sa...

Andra coola felstavningar med flit är:
SVÄRJÖ
Pringsent
Schysst
Mej
och glöm aldrig missbruk av "De" och "Dem". Men dom är oförlåtliga till skillnad från de föregående listade. I alla fall i min värld.