söndag 4 januari 2009

Misslyckad raggning

Jag gick nerför trappan på ett uteställe/restaurang i centrala Göteborg och halvvägs ned kom en kille gående mot mig.
- Heeej! sa han och log brett mot mig.
- Eh. Hej.
- Vart kommer du från?
- Örebro.
- Va?! Jag trodde du kom från ett annat land. (försökte han sig på nåt funny business här?! Självklart)
- Varför trodde du det?
- Nej, du såg så ut, bara. (Fick ingen närmare förklaring på det här) Men Örebro säger du? Det är där dom där fåglarna finns! Dom här som ser ut som skator fast dom är svarta.
- Du menar kråkor?
- Ja just det! Det finns jättemånga kråkor i Örebro!
- Vaddå, skulle det finnas fler kråkor där än någon annanstans?

Samtalet avslutades ganska snabbt, han sa att han skulle på toaletten och jag - som inte var värst intresserad - sa hejdå och gick till mina vänner i närheten av baren. Väl där sa en av mina kompisar:
- Det är nån som tycker om dig.
- Vad menar du?
- Titta dit. sa hon och nickade med huvudet mot baren. Och där stod han såklart och stirrade på mig och log. När jag såg att han såg att jag såg honom ryckte jag snabbt bort huvudet för att han inte skulle tro att jag var intresserad. Jag lyckades tydligen för han lommade ju ändå inte över till mig. PUH!

Inga kommentarer: