lördag 3 januari 2009

Ja, mannen!

På juldagen var jag - istället för att dryga mig med att häva i mig öl - på bio och såg Yes man med Jim Carrey. Ett alldeles utmärkt val och som fick mig att tänka efter en hel del. Filmen handlar så här: Jim Carrey är en nejsägare av rang som bangar allt. Utekvällar med kompisar, löften och beviljade lån(han jobbar på bank), jag säger bara nej, nej, nej. Så hamnar han på väckelsemöte och blir övertalad att gå med på allt. Precis allt. Annars dålig karma. Och så händer allt. Bara av att säga ja till allt får han befordran på jobbet, väldigt många nya vänner och såklart sitt livs kärlek.

Kanske ska man säga JA till precis allt? Jag vet precis vad som skulle hända. Mitt schema skulle bli fullspäckat och jag skulle gå under. Jag skulle bli söndersupen, sönderjobbad och bara jättetrasig. Men det är en rolig tanke. Viktigast är väl att man inte säger nej till precis allting. (vilket också var kontentan av filmen. Tänk inte att jag förstört din biokväll nu, för det är en bra film. Se den, det är bra för dig).

Inga kommentarer: