tisdag 28 april 2009

Nymodigheter

Jag avskyr min mobiltelefon. Det tog inte lång tid efter att jag köpt den förrän jag började avsky den. Inte bara för att den bara har engelska tecken så att ord som "Hörsalen" blir Horsalen och så vidare, utan för att den har funktioner som är fullständigt onödiga. Resten av funktionerna finns inte ens. Jag är inte någon som hetsar efter det nyaste och hetaste inom tekniken i mitt hem, men hallå, T9 på mobilen, ska det vara så jävla svårt? Det bästa är att jag kan alltid ursäkta mig genom att säga "Nej, tyvärr, jag har en Motorola" när folk frågar om prestandan på min telefon. Som på tåget igår. Jag visade upp min sms-biljett för konduktören och jag fick frågan:
- Kan man göra så att alla uppgifter syns i ett fönster?
- Nej, tyvärr, det är en Motorola.
Hon godtog det som en ursäkt.

Jag har planerat länge att skaffa en ny telefon, men det har som inte blivit av. Mest för att jag har haft ganska dåligt med pengar först när jag flyttade hit, och nu igen, och därmed halkar det ner på priolistan.

Inga kommentarer: