tisdag 19 maj 2009

Deep down... I'm really shallow.

OMG. Jag är inte sjuk, jag är inte arbetslös. Ändå har jag tagit mig igenom en hel timme Tyra Banks show på morgonteve. Det handlade om en överviktig tjej som stängde in sin familj och vänner och några utomstående i ett rum för att snacka skit om henne(dom visste ju inte att hon var i rummet bredvid). Och hon var glad för det, såklart. För då fick hon veta vad alla tyckte om henne och nu fick hon verkligen kraft att sluta vara deprimerad och må lite bättre. Heja! Med Tyra som hela tiden satt bredvid med bekymrade ögonbryn och "Hur kändes det då?" för att avsluta allt med att ge tjejen en make-over för att hon skulle bli lite snyggare och per definition (såklart) även må bättre. Det vet ju alla att man mår bättre om man är snygg, eller?

Sen har jag även sett finalen av Top Model och nu rullar Knight rider. Det här är inte ok. DVD-box, någon?

3 kommentarer:

-= Steamboat Willie =- sa...

DVD-box? Tja.. "Yes, minister" eller "May to december" kanske?

Annika sa...

Fyfan!
Fast jag kan nog tänka mig att man får kraft nog att ta sig ur en depression om man blir tillräckligt arg (på andra). Fast det är en jävla chansning alltså.

Yvette Gustafsson sa...

Hm... aldrig hört talas om dessa serier. Jag har dock börjat fundera över att skaffa mig that 70's show och scrubs som dvdbox. De funkar alltid, jag har sett de flesta avsnitten men kan se dom hundra gånger om. Det funkar som bakgrundskompis och andningshål, som.

Annika, jag håller med om att det är lite rysk roulette över det hela. Men programmet handlade mer om hur det var tråkigt att hon hade blivit så tjock snarare än fokus på depressionen. Men ok, nu vet hela släkten att hon är i en depression tack vare Tyra. Tack, Tyra. Öff!