måndag 18 maj 2009

Smileymissbruket

Vissa använder smileys lite hur som helst. När msn var ganska nytt för mig använde jag inte smileys alls. Jag fick höra att det verkade som att jag var sur hela tiden för att jag inte uttryckte mina känslor med kolon och parenteser. Jag förstod inte riktigt hur det kunde vara så, men jag började använda mig av dom för att inte framstå som en surfitta.

Nu ser jag dock en trend i hur folk använder smileys för att skyla över mindre glada meddelanden. "Skriv ordentligt! :)", "Jag hatar dig! :)", "Gör inte så! :)", "Fy skäms! :)" Jag är ledsen, men pekpinnar blir inte mjukare för att man ler samtidigt som man slår. Det finns ju andra tecken, t.ex. :< , :( :* osv. Ni är säkert bättre på det än jag. Men för fan. Ni kan ju testa själva att istället för utropstecken när ni skriver använda frågetecken. Det är ungefär samma sak.
Hjälp?
Akta?
Hej?
Fattar ni?

5 kommentarer:

Anonym sa...

vafan, va e de som e så jävla fel med smileysar? folka kasnke gillar att skriva så. sluta klaga på allt och alla och skaffa dejj ett jävla liv ist, du behöver inte klaga på alla bara för att ingen gillar dejj....

Yvette Gustafsson sa...

Hehe. Du är rolig, välkommen!

Anonym sa...

Ligger något i det där faktiskt. Inget blir snällare av en smiley efter. Var otrevlig och stå för det istället.

Ps. Fler skriv- och stavningskurser till folket! DS.

Yvette Gustafsson sa...

Tack!

Yvette Gustafsson sa...

Det är inte lett att vara est, men det är balt.