onsdag 24 juni 2009

Bucket List

... varför det heter Bucket List har jag ingen aning om. Men jag har insett att jag måste tänka över det här några extra varv. Livet känns lite tomt och utan mening just i detta nu. Vad har jag för mål i livet? Man blir ju aldrig klar, så mål det är ju dumt. I så fall finns det bara ett mål och det är att dö, men det är för tidigt för det tycker jag nog ändå. Men vad vill jag helst fylla livet med och vad får inte missas för allt i världen?!

Bucket List:
1. Hoppa bungy jump. Det har jag velat göra många många år nu. Det verkar som att det blir dags snart ändå. 2 augusti, då jävlar är det dags. Då ska jag hoppa från... något jävligt högt i Stockholm, är det tänkt.

2. Rida i öknen. Gärna både kamel och häst. Häst smäller nog lite högre. Jag tror att det har att göra med all Svarta Hingsten jag såg när jag var liten. Galoppera genom öknen, ändlös och stekhet på en kraftfull men ändå ganska liten arabhäst. Ah, bliss!

3 - 10 Åh, förstås är det en massa saker jag vill göra i livet, men just nu har jag det lite stökigt i huvudet så jag har lite svårt att formulera mig. Jag återkommer såklart. Tio saker, det finns och blir över, tro mig! Man måste ta sig tid med sin Bucket List, speciellt när det är stökigt på kontoret.

2 kommentarer:

Suntui sa...

En tripp till Sthlm, finns det med i listan? Vi måste svinga en bägare någon gång!

Yvette Gustafsson sa...

Ja just! En tripp till Stockholm blir det vecka 32. Då ska jag efter bungyhoppet göra monopolrundan i Stockholm. You in? Jag tänker INTE dricka öl på varje gata, men något ska man hitt på på varje station.