fredag 26 juni 2009

Mina 100 miljoner som inte finns

Vad skulle du göra om du hade 100 miljoner?

Jag skulle kanske bygga en hel stad i smör. Om det regnar kan man ha smörbrottning. Om det åskar blir alla majsfält till popcorn, och vi skulle inte behöva mer lotion, läppbalsam, bensin (jo, förstår ni, för att det är bara att ta ett gummiband och spänna hårt och sen när man skjuts iväg så är det bara att glida så långt man vill på smöret) eller hunger. För alla blir mätta av smör. Man kan fika överallt, för vill man fika är det bara att ta lite smör från ett hörn av ett hus, kanske. Och så blir man mätt. Och nöjd. Och glad.

Sen kan jag hälsa på Marja i hennes stad gjord helt i sockervadd. Eller var det sushi?

2 kommentarer:

Marja sa...

Sushi. Skulle jag vinna 100 miljoner skulle jag köpa en mindre stad och göra om den till sushi-city, med wasabisjöar. Skulle jag sen ha nån miljon över så skulle jag fylla göta kanal med sockervadd och ordna med rundturer som i kalle & chokladfabriken. Jag tror på det här! vi vet hur man bäst förvaltar miljonbeloppen. Vi vet vad folk vill ha.

Yvette Gustafsson sa...

Folk vill ha saker att äta upp, det är ett jättelätt och självklart koncept.