tisdag 11 augusti 2009

Livet och alltings jävlighet

Jaha. Efter nice semester i Stockholm är jag tillbaka i Götebort. Ett kallt och regnigt Göteborg som visar upp sin karaktär efter tre sekunder (läs: knäppisar på vagnen) och jag kastades rätt in i vardagen med jobb, folk som sliter och drar i en med tråkiga saker som ska fixas och rätt vad det är så blev jag dumpad av serietidningsSverige igen. Kanske jag inte dykt upp och visat min nuna tillräckligt för att bli kvar på omtyckthet, kanske har jag gjort någon illa i ett tidigare liv, I wouldn't know.

Jag har dock andra projekt på gång. Hav förtröstan, säger jag till mig själv. Jag kan sura ett litet tag, men sen gettafackinGrip!! Vad dessa projekt är vill jag inte skvallra om idag.

4 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

"Dumpad av serietidnings-Sverige"... vadå, fick du sparken precis som du kom tillbaks från semestern? (:-O

Yvette Gustafsson sa...

I sista numret av Nemi (i alla fall under Schibsted-regi) behöver jag inte göra någon serie, för det har organiserats om, byggts om i tidningen osv osv. Jag kan bara hoppas på att det blir ett medley av Nemiserien genom åren och att jag inte är den enda som fick lite stryk. Har inte pratat med mina allierade ännu...

Sparken och sparken... som frilansare kan man ju per definition inte få sparken, typ. Bara råka ut för nycker, bra och dåliga.

Valentin sa...

Nä, fan vad synd.

Fast serietidningssverige nu verkar ju kollapsa långsamt i vilket fall. På något sätt har jag svårt att tänka mig att du inte kommer överleva Nemitidningen! :>

Yvette Gustafsson sa...

Nuförtiden finns ju det dära Internet jag har hört talas så mycket om. Man ska nog kunna göra nåt av det också. Så kan jag påstå att jag jobbar med media, det är ju helt fantastiskt!