tisdag 4 augusti 2009

Stockhome

Så, jag befinner mig i Stockholm och det är nästan så jag saknar alla knasbollar i Göteborg. NOT. Jag är övertygad om att de finns här också, men jag ser mest A-lagare och så skyfflar jag mig via tunnelbana, buss och pendel mellan vänner i olika delar av staden. Jag är ganska nöjd med att jag klarar mig själv, inte behöver hållas i handen och att jag till och med har ett eget crib att krypa tillbaka till när det börjar bli mörkt ute. Ibland känner jag mig lite ensam, men mest i själen och inte sällskaps-wise och då spelar det ingen roll om man är hemma i Yutebor, i Stockholm med fina vänner eller i Tokyo med biljarders biljoner vänner. Så det får lov att gå över, jä?

2 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Efter tretton år i Stockholm är jag och maken så beroende av stan att vi aldrig övervägde att flytta utanför själva länet ens när vi letade hus på landet. ;-) Stockholm rular.

Yvette Gustafsson sa...

Gräset brukar ju vara grönare på andra sidan staketet, men inte för alla :) Jag är ganska nöjd med att hålla Stockholm till en fin illusion av att det alltid är fantastiskt, eftersom det alltid blir det när jag får det i små doser :D