tisdag 25 augusti 2009

Tips! Gör tvärtom

Igår hade jag besök av en kompis jag inte sett på länge. Han kom förbi jobbet och satt där ganska länge och vi pratade mellan varven när jag inte hade så mycket att göra. När han började tröttna och pratade om att shoppa mat till den tomma kylen tog jag lite genvägar i huvudet och sa:
- Du kan få bjuda mig på middag om du vill.
(såhära, paw-riktitt sa jag det)
Sagt och gjort, efter jobbet träffades vi och shoppade mat och så blev det middag och trevligt sällskap av alltihop. Vi fick chans att ta igen massa missad tid och skvallra om vardagliga saker och såna där tjejer och killar. Så det var med andra ord helt rätt att vara oförskämd :D

2 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Ja men frågan är ju: fick du honom att betala kalaset också? ;-)

Yvette Gustafsson sa...

Det var hemmamiddag och eftersom han ändå skulle köpa kylskåpet fullt så gick det på honom. Jag kommer att bjuda igen, såklart :) Bättre det än att hålla på att dela på ören, tycker jag.