tisdag 1 september 2009

Fetspindel

Jag har upptäckt en ny spindelart hemma hos mig. Jag skulle sätta fart och diska och precis när vattnet börjat rinna fick jag syn på den. Ett par viftande ben mitt bland disken i hon. Det var nog en av de största spindlarna jag någonsin sett!! Den hade lite ludna ben, långa långa som hade fått Julia Roberts body double i Pretty Woman att skämmas och jag såg egentligen inte så mycket av den innan den sjönk i vattnet(frågan är om den drunknade eller väntar på mig där nere i diskvattnet). Jag har letat på en spindelsida på Intönätt, men inget liknade det monster som bor hemma hos mig. AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRGHHHHH!

4 kommentarer:

Yvette Gustafsson sa...

Den låg död på botten när jag äntligen vågat diska upp alltihop och släppte ur proppen. Bättre att den låg där än att den var mysteriskt försvunnen.

Valentin ♥ sa...

Inte bara en vanlig liten töt "stor husspindel" då?

http://www.bioresurs.uu.se/myller/stad/stad_bild/stor_husspindel_hane.jpg

Jag har lärt mig upskatta spindlar! Dom fula små liven. Så länge dom inte är i mitt sovrum får dom t.om. bo kvar om dom vill. Har en husspindel på toa hemma som permanent sambo :)

Dvärghundspossen sa...

Här bor det jättestora spindlar i trädgården, men jag har kommit fram till att dom är korsspindlar.

Yvette Gustafsson sa...

Jaaaa! En sån var det, tack Valentin! Nu vet jag vad jag ska kalla dom när dom kommer uppkrypandes i badkaret och i köket, ehäää... Jag vet inte vad som är värst, spindlar eller bananflugor, men spindlar lever ju på flugor i alla fall = effektiv och gratis flugfälla :)