torsdag 3 september 2009

Sett på Teve!


Skräckministeriet

I höst är det premiär för Skräckministeriet, programserien som dyker ner i det allra mörkaste och kusligaste. Skräck har blivit allt mer populärt och finns idag som element i allt från dramaserier till mode och popvideor. Skräckministeriet kommer att skildra skräck ur ett idéhistoriskt perspektiv, som en del av vår kultur och vår historia.


Ikväll såg jag det första avsnittet av Skräckministeriet på kanal 2 (jag har ju ändå betalat min TV-avgift, då ska jag minsann jävlarimig utnyttja den statliga teven också. Det var ett halvtimmeslångt avsnitt som gick ganska fort fram från HP Lovecraft till Selma Lagerlöf och vi hann till och med besöka båda deras hem och mellan dess fick vi även se Norman Bates i Psycho. Full fart framåt!! Det var rätt bra, tycker jag, ska nog se nästa vecka också. Då kommer det handla om vampyrer och splish splash-filmer. Jag pratar inte om vatten, sorry Susan.

2 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Splish-splash-filmer? S:-/ Que?

Yvette Gustafsson sa...

Blodet skvätter hittan och dittan, helt enkelt.