torsdag 29 oktober 2009

Skäll skäll skäll

... inte å mina vägnar, för en gångs skull. Idag bevittnade jag hur någon hade gjort sitt bästa för att anordna ett event och blev fullständigt körd i röven på det hela. Hon hade ordnat en lokal, ett café som snällt nog hade öppet efter stängningstid bara för den goda sakens skull, hon hade tagit sig tid till att bjuda in människor och 4-5 stycken hade sagt att dom skulle komma. Hon kom en halvtimme innan för att arrangera den här träffen. När klockan var dags och en kvart till hade ingen kommit. INGEN. Jag ställer mig frågan: vad är det som gör att 4-5 människor unisont bestämmer sig för att det är helt ok att kissa på någon annans tid och energi? Jag har själv varit i samma situation och kan säga att det inte är ok. Jag blev arg och ledsen för hennes skull och gav henne rådet att inte hålla käft; säg till dom som lovat att komma att dom är assholes.

För övrigt: kan man få vinterbidrag? Det motsvarar kostnaden för min hyra under de månader jag sover. För det är det enda min kropp vill göra: sova sova sova sova. Vi ses i april, typ.

1 kommentar:

Dvärghundspossen sa...

Stackars tjej, det är verkligen dålig stil.