måndag 23 november 2009

Maktmissbruk

Jag blev arg idag. En gäst med så kallade speciella behov kom in och jag blev förvarnad om att man var tvungen att vara väldigt exakt med hennes kaffe. Och banne mig, det krävdes tre försök för att hon skulle nästan acceptera sin kaffe. Den var exakt som hon skulle ha den, men hon kunde inte vara glad utan var tvungen att avsluta med: Den var inte bra den heller, men jag OooooOooRkar inte längre! Det var ganska tydligt att hon gör på samma sätt varje gång det är någon hon inte känner igen bakom kaffemaskinen. Vad hon inte vet är att hon inte har så mycket för att behandla personalen som skit. Ni har hört rykten om hur restaurangpersonalen spottar i din mat om man behandlar dom som as? Jag behöver inte spotta någonting, jag behöver bara göra dåligt kaffe med flit för att visa min makt. Inte sagt att jag gör det, men vad jag har lust med och vad jag gör, det är två helt olika saker. Och så skakar jag av mig det och känner mig som den större människan i slutändan.

2 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Fattar inte vilket konstigt behov man tillfredsställer genom att gå runt och bete sej som ett arsle mot sina medmänniskor...

Yvette Gustafsson sa...

Jag tror att många gör det utan att tänka på det, vilket är tråkigt, men ingen är perfekt. Om man däremot sätter det i system för sitt höga nöjes skull... då blir det inga julklappar, för sjutton!