måndag 7 december 2009

Det här med hämnd

... Ok. Det hära programmet Hallå P3 är ett lite enerverande men samtidigt roligt program. Det ringer in så många knasiga människor. Som för några dagar sedan när det pratades om de brinnande förorterna. En kille från en av dessa förorter ringde in och försvarade sitt agerande.

- Nej, jag har inte varit med och kastat sten, men jag har varit med om det. Ok... och fortsatte sedan:
- Men polisen kommer och dom får sten kastat på sig, och så sätter dom dit oss för det. Så vi kastar ägg och sånt på dom. Vi har inget val, vi måste hämnas.
- Är det färska ägg? frågade programledaren
- Ja, hehe, det är det, svarade killen.

Det var så dumt så öronen mina höll på att trilla av. Jag vet att det inte finns många fritidsgårdar kvar, men hallå. "Vi har inget val", yeah right. Så jävla dumt, alltihop. Man har alltid ett val. Jag använder ordet "man", eftersom jag menar att alla, precis alla har ett val. Gå och spela innebandy med dig, dumma unge! Han har inte ens vett att använda gamla ruttna ägg när han hämnas. Pucko.

Inga kommentarer: