onsdag 11 juli 2007

Eufori med ett stänk av hat

Spenderat dagen på Liseberg!

Saker jag åkt:
Balder x 4 (de sista gångerna enbart för att få ett snyggt fart-foto med poser)
Kanonen
Spin Rock
Ponnykarusellen
Kaninresan
Lisebergsbanan
Tornet
PandaVision(som för övrigt var likadan som för tre år sen, hur hårt suger inte det?)
Rainbow
Flume Ride(varför skriver alla FlumRide?)
Uppskjutet
Uppswinget
Virvelvinden
och några andra som jag inte kommer ihåg nu. Salig blandning i alla fall. Var på bra humör, men självklart hann jag med att hata lite grann också. Topplistan på hat idag, vi gör det i topplisteordning.

Plats 3: Virvelvinden
Vad faan var det där för jävla skit? Den här virvelvinden skulle ha stått ungefär mellan Ponnykarusellen och Kaninresan! Den ska gå snabbt och snurra mycket så man blir glad av att åka den. Vad hände? Lite halvengagerat 90graderssnurr och sen tillbaka. En rullator vore mer spännande.

Plats 2: Flume Ride
Ok, vad är dealen? Hur kommer det sig att det tydligen finns nåt slags rekord på attraktionen att den är den mest åkta i sammanhängande tid för att den är så jäkla bra? Och varför spenderade min syster en hel dag med att nästan uteslutande bara åka Flume ride? Man åker i en ränna på vatten jävligt länge. När man sedan får lite action är den en backe ner. Lite skvätt. Sen lite rakt på, sen en liten backe till och lite mer skvätt. Jag blev jävligt besviken. Sen åkte jag Balder tre gånger till.

Plats1: Lunchen
Jag kan bli rätt så "edgy" när jag är hungrig och jag är som en svältande varghona när jag är hungrig och någon hotar min chans till mat. Så, jag är inne i den där helvetesrestaurangen, har beställt min kebabtallrik där kebaben ser ut som tuggflis och letar sedan efter bord. Massa till synes lediga platser, men överallt säger dom att nej, det är upptaget. Hittar till slut en liten hörna. Från ingenstans får jag en hård armbåge rakt ner i min axel, med den arm som håller min tallrik. (Min tallrik! Min mat för i hela helvete!!!) Reaktionen går inte ens upp i hjärnan, via ryggmärgen skriker jag ut skithögt "AAAAAJJJJJJ!!!" så hela restaurangen stannar upp och undrar vem som har förlorat ett ben och en arm. Blänger på pojkspolingen som inte kan hålla kroppen i styr och väser fram: "Ta det lugnt!" Sätter mig sedan och äter. Det kändes jävligt skönt att få skrika rätt ut, faktiskt. Varför behärska sig?

Inga kommentarer: