tisdag 6 november 2007

Ansiktsbok är inte Djävulen - du är

Ansiktsbok(facebook för er som inte förstår) exploderade som en brinnande komet och lamslog nästan hela Sverige som en fet Tunguskautplåning och erövrade media med både positiva och negativa kommentarer. Nu börjar många som själv använder Facebook säga att det har tagit över deras liv; gjort dem passiva och missköter andra saker som t.ex. jobb. Det finns en grupp på facebook som säger att de ska "deaktivera" sina konton den 30e november i år för att motverka den här stora maskinen som har tagit över deras liv. Men hallå! Varför beter ni er som offer? Det är ju knappast så att ni blivit tvingade att sitta vid facebook hela tiden - trots alla applikationer som är så ruskigt skoj (öh?) och gamla vänner som kanske har svarat på din lilla putt i sidan(eller virtuellt knullbegär, säger vissa) när du inte orkar skriva nåt på super duper fun wall, special wall, eller vilken vägg du än väljer?! Det finns ett ord för det här och det stavas

självbehärskning

Jag måste erkänna att jag är inte någon läromästare vad gäller detta, men jag låtsas i alla fall inte vara ett offer när det är jag och endast jag som är ansvarig för hur mycket tid och energi facebook tar. Själv säger jag konsekvent nej till alla applikationer, causes och andra inbjudningar till saker som jag egentligen inte bryr mig det minsta jota om. Jag är tydligen Chuck Norris-ninja. Va? Nej, jag är Yvette. Min ansiktsbokChuck ska dö. Idag! Men mitt facebook-konto består.

3 kommentarer:

Elin J sa...

Det sjukaste är ju ändå att Facebook numer verkar vara en pålitlig källa i medierna. Olika grupper med medlemsantal beskrivs i artiklar och ska föreställa typ "såhär tycker svenskarna" -noticer. Som att det är en pålitlig och trovärdig källa??

Helt off!

OCH, alla idioter som på sistone startat grupper som "Jag äger mina bilder, bla bla bla, få Facebook att ändra avtalen".

PUCKON! De kanske skulle ha läst användaravtalet innan de gick med, era jubelidioter, istället för att klaga sen.

Och värdelösa grupper som alla har den ädla åsikten "Nej till dåligt" (eller "stoppa våldtäkter")

Gah! Men, percis som du säger... People..Come on.

Anonym sa...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Heaven's_Gate

Titta, det har gjorts förr!
Men jag tror att dessa facebook-konton kommer att skaka välden mer än den ovanstående händelsen!

Anonym sa...

De va lite lagom med ilska där alltså må tycka att ansiktsbook är ganska trött o tråkigt men vad har chuck gjort dig för att förtjäna den dära dissen =(