torsdag 24 januari 2008

CSNhelvete

Jag har nog slagit rekord i post genom brevinkastet den här veckan. Idag fick jag två brev.

I det stora var det folders/flyers för Serieveckan i Göteborg 8-13 februari. Jag vet inte om jag var så nöjd med själva utförandet av dem.

"Jag vet! Vi kopierar upp dem på lite färgat papper, så ser det lite proffsigt ut!"
Nej, det gör det inte. Det ser bara tattigare ut och alla bilder som faktiskt är med gråter blod. Men jag ska inte klaga, jag menar - Gör det själv då, gnällfitta! Skulle jag kunnat gjort, men man kan inte göra allt här i världen.

Och så var det ju CSN. Årsbesked med uppgifter om hur mycket jag har betalat av på mitt lån hittills och har kvar att betala. Det är ju helt jäkla ovärt! Det känns som att allt man betalar under året växer tillbaka lika mycket pga ränta. Helt åt helvete! Jag vill betala tillbaka mera och bli av med det där jädra lånet. Måste bara bli höginkomsstagare först. Jag funderade lite på hur man ska kunna få lite mer pengar
  • Sälja saft och bullar på Järntorget(och säga att det går till en klassresa till Gotland)
  • Panta burkar
  • Hora och klä av mig kläder offentligt
Vad tror ni? Kan det gå så att jag betalt av mitt lån på 90 186 kr på ett par år?

Inga kommentarer: