lördag 26 januari 2008

Le och var glad så kan du säga vad fan som helst!

Idag jobbade jag. Stod i kassan och en liten tant köpte kaffe. Jag glömde säga att jag ställt hennes bryggkaffe på andra sidan kaffemaskinen - så som vi gör när folk vill ha bryggkaffe med mjölk i (man häller i mjölken själv då. Vi jobbar så). Men jag rättade till mitt misstag och hon kilade dit. Sen mumlade hon ganska högt och nästan lite nedsättande att "jaha, ska jag behöva sätta på locket på kaffet själv". Jag log brett och sa käckt: Ja, det är ju lättare att hälla mjölken i kaffet om det inte är lock på! (jag skulle kunnat säga samma sak och låtit otrevlig, men nu visste hon inte hur hon skulle reagera.
Inombords blängde jag på henne och muttrade: "Ja, jag kan ju sätta på locket, så får du ta av det, ha sönder locket, bränna dig själv på dina beniga små händer på kaffet och sen gnälla ännu mer. Pest eller kolera, eh?" Det är ju aldrig något jag skulle säga till en kund. Det hade ju varit otrevligt. Trevlighetsattacken är faktiskt nästan roligare.

2 kommentarer:

Elin J sa...

Det är i såna här lägen jag är glad att jag har ett jobb där jag kan få förolämpa folk och de blir upphetsade av det. De tillåmed BER om det.

Anonym sa...

Det är jäkligt imponerande att du kan göra så, ändå. Srsly.

Det är skönt att läsa din blogg. Ser fram emot serieveckan. :)