tisdag 29 januari 2008

Hjärtesorg

Jag hörde just precis nu på radion (morgonpasset i PTRE) om en alldeles särdeles listig chef som tyckte att om man har hjärtesorg (aka blivit dumpad, sågad, släpad till träsket... välj själv) så borde man få sjukledigt. För det är ju också som att vara sjuk, tycker han. Ok, jag kan hänga med så långt. MEN. Det finns ett men. Om man är yngre än 29 får man 1 sjukdag för att läka sitt hjärta lite grann. Är man över 29 får man hela 3 dagar. Han har kommit fram till att om man är ung så kommer man över sånt där fortare än om man är äldre. Hur han kommit fram till det här är en gåta större än Big Bang för både mig, Martina och Olle(radiopratarna, för er som inte brukar lyssna på Morgonpasset).

Med i Morgonpasset idag var även Alex Schulman. Det var ju riktigt klockers, rentav kanoners! Undrar om han fick några tussingar för det?!

Igår natt sov jag i 11 timmar. Det var riktigt skönt, och lite förvånande, jag var lite konstig i kroppen - den ville ha mer, som. Inatt låtsassov jag ungefär 5-6 timmar och nu är jag mitt gamla vanliga griniga och miserabla jag. Om tre timmar kommer jag att befinna mig på jobbet, glad som en lärka. And that's låtsas for you!

Inga kommentarer: