fredag 1 februari 2008

David

Jag har en favoritkund på jobbet. Han köper nästan aldrig något, utan står och pratar med oss som jobbar(men när han fikar så brukar han ställa in disken efter sig. Sniel!) Jag hade inte sett honom på några veckor och jag måste säga att jag saknade honom lite grann. Så kom han in för några dagar sedan och ställde sig vid disken och pratade med mig under tiden som jag städade för stängning. Jag undrade var han hade varit.

- Jag har varit på sjukhuset, sa han.
- Jaha?! Varför då?
- Jag fick ett anfall.
- Vaddå för anfall?
- Ett... ett... ett sånt hära... ett anfall!
- Men det är skönt att se att du mår bra nu i alla fall!
- Vet du, när jag var på sjukhuset så tänkte jag på dig så att det skulle bli bättre.
- Gjorde du? sa jag och log.
- Det hjälpte inte.

Välkommen tillbaka, David!

1 kommentar:

Anonym sa...

'Det hjalpte inte." Haha! :-)