söndag 10 februari 2008

Öl-härdsmäta, chubby moments och mänskliga husdjur

Just nu pågår Serieveckan i Göteborg. Sedan i torsdags har Lisa och Björn bott hos mig, trots min skräck för att visa upp mitt hem för andra människor än mig. I vanliga fall ser jag smutsen och disken, men den blir extra påtaglig när jag vet att andra kan se den. USCH! Trots det vet jag att dom inte tycker illa om mig och det har en avslappnande effekt på mig. Jag har sovit bättre än på länge. Kanske beror det på att när jag inte är ensam har jag inte tid att vara ensam med bara mina egna tankar som invaderar mitt huvud. Ingen tystnad som föder dem, liksom. Jag tror att jag ska adoptera Lisa och Björn och göra dom till mina husdjur.

Dessutom har jag drällt i mig öl som en annan dåre under tiden dom är här. Gott med öl och god mat, alla gånger! Synd bara att man efter ett par dar ska få lite dåligt samvete över att kroppen vill kanske inte bli fullproppad med godis, öl och fett. Jag har överseende med det, eftersom jag vet att det inte är en livsstil, det är en tillfällig belöning.

Inga kommentarer: