tisdag 19 februari 2008

Maktutövning

Idag tappade jag nästan mitt tålamod. När man handlar hos oss får man rabatt om man har mecenat eller csn-kortet. Tjej hade studentkortet som hon langade fram tillsammans med en tia som en scones kostar. Så jag antog att tjej inte hade något mecenat eller csnkort så jag slog inte in någon rabatt samtidigt som jag sa att det var så. Kanske något förhastat, men men. Köpet var redan klart när hon fick fram sitt mecenatkort. Eftersom det handlar om en rabatt på 2 ynka kronor och köpet redan var klart så tänkte jag att det kanske inte gör så mycket.

Jag fick ta tillbaka köpet.
Så att hon skulle
spara
2
kronor.

Ok, jag fattar, studenter vill spara pengar, men hallå?! Det irriterade mig att jag skulle behöva lägga extra tid på att ta tillbaka köpet och sen göra ett nytt bara för att hon sa det. Jävla serviceyrke.

Inga kommentarer: