torsdag 14 februari 2008

Vita dagar

Igår var slutet på en innerstadsfestival som vi kallar Serieveckan i Göteborg. Det handlade mycket om serier, men mer om vänner, gemenskap och öl. Jag drack alkohol sex dagar i rad; det är inte ok. Man gör inte så mot sin kropp, men gjort är gjort (och jag har faktiskt haft otroligt roligt - även om jag hade kunnat ha roligt utan alkohol också - missförstå mig rätt nu!) Sedan kom jag på att det är dags för personalfest på fredag där de flesta tänkte sänka ner sig i vin och uppta det genom osmos det dom inte kan inta oralt. Spillran till människa jag var - bakis och eländig släpade jag mig fram till min chef och utbrast:

- Jag orkar inte längre! Jag ska inte Ha mer Alkohol!

Jag kan låtsas vara full om det gör folk gladare, men i den här lilla kroppen ska inte finnas mer än Laserdomeglädje och barncider på fredag.

Inga kommentarer: