onsdag 19 mars 2008

Barns hat


Jag har haft en jättebra dag idag. Klev i och för sig upp jättetidigt - kvart över fyra - men på jobbet var det jätteroligt och vi var värsta teamet och humöret var på topp helt enkelt!

Efter jobbet kom Pontus förbi och vi gick på en liten promenad och drack espresso ute på gatan på det där cafét jag aldrig kommer ihåg vad det heter. Det var jättejättenice, kan man säga!

När jag skulle hem tog jag en sväng förbi Butterick's och tittade på maskeradkläder för skojs skull. Inne i pirat- och spökdräktrummet var det en unge där som hade en lie av plast och mjukgummi. Han fick syn på mig och satte fart mot mig och försökte hugga ihjäl mig med den. Hans mamma var lite upptagen med att leta reda på en piratdräkt åt den lilla telningen och såg inget förrän jag redan var attackerad och utstött ett "NEJ!" Hon tog ifrån honom lien men han stod kvar och tittade på mig. I munnen hade han en groda med tunga som han tryckte på så att grodan sträckte ut sin tunga mot mig. Jag gjorde likadant tillbaka med min alldeles egen tunga. Vad är det med barn som gör att dom hatar mig?

Inga kommentarer: