måndag 10 mars 2008

Den där jävla våren

Jag tycker om våren, jag tycker om att solen visar sin vackra nuna och det finns förhoppning om att det kommer en sommar med folle i parken och solbränd hud. Jag ska skaffa cykel, det är bestämt. Men samtidigt är det nåt som är lite lite off. Jag har gått från att inte sova något till att inte göra annat. Är ständigt trött såvida jag är inte är påverkad av kaffelatte. Trevlig och pigg. Nån sa att det kallas vårdepression. Deprimerad? Jag!? Skulle jag väl aldrig kunna tro. Men däremot tycker jag att det är lite konstigt att jag på min lediga dag inget annat skulle vilja än att åka hem till Marja och pilla bort tapeter från väggarna i deras vardagsrum. Det är rätt stört.

Idag har jag skaffat nya byxor. Dom är hela och grå och för första gången i mitt liv har jag skaffat mig stuprörsbyxor. Huvva. Hur ska detta gå?

1 kommentar:

Suntui sa...

Nya kläder och cykelinköp är ett riktigt vårtecken.

Men vad är grejen med tröttheten? Kan det vara att typ mars står i konjunktion till jupiter och att månen ligger i krig med vintergatan?

Något skumt är det.

Gonatt.