måndag 17 mars 2008

Äntligen måndag!

Klockan sex imorse när jag var för trött för att kolla ut genom fönstret märkte jag inte förrän jag klev ut genom porten att det snöade ute.
"Vad i helvete?!" skrek jag rätt ut. Det blåste, snöade och var snorkallt - lite för kallt för mina kläder och det kändes som att det tog sju långa år innan vagnen kom. Men väl inne på jobbet och igång tyckte jag ändå att det var en jättebra morgon. Vi fick mycket gjort, stämningen var god och jag var pigg(lite påverkad av min pigga och glada latte, men ändå) och glad.

Dagens roliga:
En kille(söth) beställde en te och gjorde i ordning den, men kom sedan på att han skulle gå och hämta biljetter, så han bad om att få ställa den hos mig så länge, vilket jag gick med på, så klart. Under tiden han var borta började jag sjunga
Shake shake shake, shake shake shake, shake your booty! Come on do it! precis som vi alltid gör lite då och då. Självklart med tillhörande dans! Jag vred på huvudet och där stod han och sträckte ut händerna efter sin te.
- Vad är lösenordet? retades jag med honom.
Han funderade i några sekunder och sa sedan:
- Shake your booty, kanske?!
Mer klockrent svar kunde jag inte få!

Inga kommentarer: