fredag 14 mars 2008

VIP-fest i Borås

Jag och två tjejer på jobbet tänkte åka till Borås för att vara med på invigningen av en ny enhet. På väg dit ringde Erika och lät väldigt tveksam till att åka iväg för att Sara inte skulle med. Fattar inte varför det var så skitnödigt, och jag blev lite irriterad. Man ska hålla sig till planen, faktiskt. Precis så sa jag till Erika och så åkte vi till Borås ändå. En timme tog det på bussen och vi hann med att prata jättemycket vitt och brett - varsågod kära bussresenärer nu vet ni allt om oss!

Vi hittade ganska lätt och fanken va fint det var! Nästan så jag ville flytta till Borås bara för att kunna jobba där, men det vore ju ganska dumt att hålla på så. Jag känner ju ingen i Borås, herregud! Några kände vi där så det var roligt och spännande och vi blev serverade gratis Törleys hela kvällen
"Försöker du supa ner mig?!"
sa jag skämtsamt till servitören. Det var ju precis det han gjorde hahaha!
"Jobbar du här? Eller jag menar: vem är du?" sa jag till en kille på festen. Det visade sig att han var webmaster för en hemsida om kaffe. Kanske inte världens smidigaste Yvette var framme där(det var Malin, jag skyller på Malin!).

Jag hade tid att nyktra till lite på bussen hem - det tog ju ändå en timme. Väl tillbaka i Göteborg gick vi till Donken för glassmiddag och sen blev det hemgång. Full och jobbig som jag var ringde jag till Petter som inte svarade. Tur var nog det, jag tror att jag var i färd med att skälla på honom för att han aldrig ringde mig i veckan när vi skulle ses. Jag satte mig och stavade fel på msn ett tag innan jag gick och la mig.

Det var igår. Idag ska jag jobba.

Inga kommentarer: