torsdag 10 april 2008

Are you trying to get me fat?

Jo, det var en kund som frågade det idag. Han ville ha en latte tror jag det var och jag merförsäljde som vanligt. Och han sa det ganska skämtsamt, men samtidigt var jag lite svag i huvudet så jag förstod inte helt hundra vad han sa. Jag chansade på att han sa just det och sa sedan:
- Noooo, I don't believe that's possible!

Av någon anledning tog han illa upp för han såg ut som att jag hade sagt något fult och snuskigt om hans mamma och han log inte längre. Jag tyckte det var lite obekvämt så jag skickade bort honom till kaffeutlämningen och där stod han och frågade Josefine om man kommer hem och stinker kaffe efter jobbet. Jag förstår fortfarande inte vad som gick fel där. Men å andra sidan var det många andra kunder idag som var kanoners. Rentav klockers.

2 kommentarer:

Suntui sa...

Många neurotiska viktfobiker i götet låter det som.
Saknar att jobba med kunder. Även om 80% är idioter så har de ett visst underhållningsvärde.

Yvette Gustafsson sa...

Ju mer man ler och ju mer man pratar norrländska desto mindre blir procenttalet idioter, av någon anledning. SEn vill dom ju att jag gör gott kaffe och inte äckligt kaffe till dom.