torsdag 17 april 2008

En fort dag



Det blev krock i huvudet idag. Hann med att leka med Maie länge länge. Vi gick till Treatwise och hämtade hem våra monster, gick till tryckeriet och tittade på provex av nästa SVÄRJÖ och så fikade vi och planerade Best Friend Monster. Sen var det hem och genomföra en intervju med mig för Maies uppsats, blogga för Best Friend Monster och sen iväg igen - vi var hungriga. Ner på stan, hitta restaurang och äta. Full i magen skyndade jag till jobbet för att hämta nyckel som jag kom på att jag inte behövde. Åkte till Biltema för att skaffa cykel, men den jag tänkt mig fanns inte och helt plötsligt kändes allt avgrundsjobbigt, så det blev som sabotage i huvudet och jag lämnade stället i smått panik. Jag hade dessutom kommit på att det inte skulle hinnas med att cykla hem till Frölunda och sedan leka med Sulan utan att stressa. I och för sig var det helt åt helvete för sent, jag var redan stressad så det räckte. Åkte till frisörsalongen där Sulan satt istället och sen när vi var på väg åt rätt håll kom vi gemensamt på att det var nog bäst för mig att åka hem och vila lite.

Så nu är jag hemma. Ska sticka benvärmare och sen gå och lägga mig, tänkte jag. Ska ta det lugnt nån gång i... maj?

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.