tisdag 15 april 2008

Trött tisdag


Den värsta dagen på veckan är tisdag. På måndagar börjar man om lite grann. A fresh start, di kallart. Kroppen går av bara farten(chocken) och eftersom man har börjat om finns det inte mycket som ligger bakom att förstöra. Tisdag däremot. Det är som en baksmälla. Kroppen gnäller för att den fick jobba igår och den ville faktiskt vila lite mer. Dessutom är det jäääättelååångt kvar till helgen. Så säger min kropp till mig på tisdagar.

Jag är ledig idag, vilket skulle kunna leda till att jag då ligger i sängen ovanligt länge efter den där jobbiga måndagen. Men istället tog jag mig i kragen, ryckte mig själv i håret och tryckte upp hakan, tog datorn och slängde ner den i min väska och åkte iväg till biblioteket istället för att sitta vid msn/läsa bloggar i två timmar innan jag fick något gjort hemma, se att det finns en massa disk, göra det, försöka göra något, misslyckas... osv osv. Nu sitter jag här, och fan om jag inte ska bli klar idag med nästa nummer av Svärjö. Jävlarimig!

1 kommentar:

Suntui sa...

Som du själv skrev någon gång.

Ibland tror jag att du är jag och jag är du. Typ.

Jävla tisdagar.