onsdag 16 april 2008

Glad onsdag

Lika trött som tisdagen var, så har onsdagen varit pigg. Visst, jag var trött imorse, men jag låtsades att jag var jättepigg och glad när jag kom till jobbet. Och leendeterapi funkar visst. Just för att kommer man till jobbet med ett leende så ler alla andra och så blir det en uppåtgående spiral av gott humör. Vi fick beviset för det idag. En kund kom fram till disken bara för att säga till min chef att det är så roligt att komma till oss och fika just för att vi alltid är så glada och trevliga. Så ni ser, det finns bra kunder också och till stor del beror det på om man själv är glad eller inte.

Amerikanen ringde för ett par kvällar sedan. Han ringde från Nederländerna bara för att säga hej. Ojdå. Nu är det nog jag som behöver en ABFkurs i "hur man säger nej till snälla människor".
"Fy!"
"Nej!"
"Ner!"
"Gå hem"
Tror jag är nyckelorden.

2 kommentarer:

Suntui sa...

Säg till när du hittar den där ABF-kursen om hur man säger nej till snälla människor.

Anonym sa...

Jar är glad idag!