torsdag 15 maj 2008

Hetsaren


Oj! Vad jag fick veta idag!

För ett tag sedan hade vi en kille hos oss som provjobbade. En dag dök han helt enkelt inte upp till jobbet och det blev total kalabalik på grund av det. Han fick inte fortsätta jobba, av uppenbara skäl och jag frågade då om det fanns något speciellt skäl till det. Jag fick inget svar då och glömde bort det lite grann. Idag tog jag upp det igen och fick veta att det var på grund av MIG!

Han tyckte att jag hetsade honom för mycket. Hoppsan, Kerstin! Jag vet inte, jag försökte bara sätta lite fart på honom, det gick i knapp styrfart ju. Och när saker inte händer tillräckligt snabbt så ökar jag för att balansera ut, liksom. Kanske tog jag i lite för mycket, kanske överreagerade han, kanske både och. Men hur som helst så såg inte min chef det som ett problem som ligger hos mig och Sara sa några uppmuntrande ord till mig, så allt är bra, bara bra.

Jag råkade säga att jag kunde jobba öppning imorgon. Jag antar min mun var frikopplad från hjärnan... Jag skulle ju vara ledig! Men vad gör man inte för pengar och gott sällskap?

1 kommentar:

Suntui sa...

Slashasar får vad de förtjänar.

Och som jag sagt tidigare så har du gett ledighetsangsten ett ansikte.

Skickar över lite av min trötthet så att du kan slöa bort nästa lediga dag utan att göra nytta.

Tjing!