onsdag 28 maj 2008

Jag. Då och nu.

Jag fick en utmaning av Elin(som i sin tur hade fått den från Stef): rita mig själv som 14 vs 24 år. So, here goes: till vänster har vi den råttblonda lilla grå musen och till höger den platinablonda tjejen med fäbless för extravaganta kreationer som cheerleaderdräkt. Vad har ändrats, mer än det uppenbara?

Då:
Jag lyssnade på No Doubt och fick en massa skit för det, speciellt från min kompis som lyssnade på Dia Psalma etc.
- Fattade inte grejen med alkohol.
- Gick i högstadiet och ansträngde mig i mina studier till skillnad från innan. Blev en pluggis, helt enkelt.
- Började träna aerobics och var jättedålig.
- Läste mest Stephen King och Dean Koontz.
- Var smygkär i Fox Mulder i Arkiv X
- Var jätterädd för att göra bort mig, speciellt när det gällde killar. Blyg, med andra ord. Dansade nästan aldrig på disco, för jag trodde att ingen ville stå bredvid mig och dansa.
- Var en hästgalning och red 4 gånger i veckan.
- Började drömma om att flytta hemifrån.

Nu:
- Har bott i egen lägenhet sedan 2004 och älskar det!
- Är mer ett barn än någonsin
- Spexar mer än gärna
- Tycker om maskerader och att sy dräkter(björndräkten har varit med många gånger)
- Druckit både en och två öl, trots att jag aldrig trodde jag skulle tycka om det.
- Rider inte längre, men vill ibland.
- Lyssnar fortfarande på No Doubt. Ofta.
- Dansar galet mycket på fest och ju fulare desto bättre.
- Har haft alla möjliga hårfärger och är numer stekblond.

Det är väl the basics, så att säga. Jag lämnar över utmaningen till DIG! Kom igen, fundera ett slag på vad som var och vad som är...

Inga kommentarer: