onsdag 28 maj 2008

Vad gör alla superokända människor hela dagarna?

Vad hände? Jag hade en bra, chill dag, jag har tagit det lugnt och umgåtts med vänner. Så cyklade jag hem och hela världen var plötsligt ond. Till råga på allt var jag tvungen att gå till Lidl, där själen dör lite grann för var gång, frukterna är billiga men bruna, kassörskorna har tomma ögon och kunderna är rabattkåta.

- Va, kostar den 19 kronor? Det stod ju på skylten att den skulle kosta 15. Vem fan bryr sig om 4 spänn när du förmodligen sett fel, varan legat på fel ställe eller så har du helt enkelt fantiserat ihop hela skiten. Jag hatar att handla på Lidl, men det ligger nära och jag orkar inte ta mig ner till Hemköp.

Och varför i hela friden har Thomas Bodström skrivit en bok? Han kan i och för sig skriva vilken skit som helst och han säljer ändå boken, bara för att han är känd och folk köper boken av ren och skär nyfikenhet. Jag kan inte avgöra om boken är bra eller inte, jag har inte läst den. Det här är ju såklart bara mina lösa funderingar när jag åker genom staden och ser Thomas ansikte uppblåst på var och varannan vagn som att han är nästa nobelprisvinnare. Räcker det inte med namnet? Jag vet mycket väl vem Thomas Bodström är, jag är fullt kapabel till att läsa och associera utan att få det uppkört i ansiktet. Om jag behövde bilder till allt så hade jag köpt en pekbok. Jag hoppas att bokförlaget som ger ut boken använder intäkterna till att även ge ut böcker av lite mer okända författare, så länge dom är bra, såklart. Talang ska belönas.

Inga kommentarer: