fredag 23 maj 2008

Min lilla rumpa


Jag var på väg till gymmet, iklädd träningskläder, obviously. Ett par män gick framför mig ganska långsamt och jag är inte den som trampar på hälar, jag gick om såklart. Mannen som gick längst fram mumlade fram något om "liten rumpa" när jag var några meter framför honom. Jag hade bra lust att vända mig om och fråga om det var menat att jag skulle höra det där(trodde han att det skulle funka som ragg eller var det bara menat som en komplimang? I så fall funkade ingen av dem) eller om han tar för givet att säga precis allt han tänker. Kanske har han tittat på för många såpor där alla tankar sägs högt? Jag uppskattar i alla fall inte att höra sånt efter mig, speciellt inte från medelålders grisar. Jag nöjde mig med att demonstrativt och väldigt tydligt först sträcka ut långfingret för att sedan knyta handen hårt. Inte mot honom, såklart. Det skulle inte varit snällt. Men tydligt.

Inga kommentarer: