fredag 23 maj 2008

Vilket hollaballoo!

... döm om min förvåning och lite till min upphetsning(attentionhora som jag är) som jag fick ungefär tre gånger så många läsare än vad jag brukar ha igår när jag gick emot min norm att säga negativa saker om någon specifik person. Jag brukar ju skriva om människor på vagnen som jag sett dregla, prata med människor som inte finns, lobotomera sig själva genom näsan och så vidare men igår gjorde jag som sagt ett undantag. Jag hoppas bara att det här inte har gett några som helst negativa konsekvenser på något sätt, speciellt för företaget jag jobbar för, eftersom jag är hängiven mitt jobb.

Jag satt och pratade med min bror för ett tag sen, han berättade att hans ex jobbar för ett bemanningsföretag som brukar kolla upp människor som söker jobb genom dom. Bland annat söker de efter bloggar som personen ifråga har skrivit och förekommer det för mycket företagssnack eller om bloggen är för oseriös eller på något annat sätt betraktas som "fel" så kan man åka dit på det. Jag skulle förmodligen vara så körd i röven(så det rinner!!) innan jag hinner säga fenylalanin.

Inga kommentarer: