tisdag 23 september 2008

Jag har fått en mugg

Det var ändå inte så stort ansvar jag tog. Samla in e-postadresser, se till att alla stämmer och svara på en eller annan fråga samt spela Allan på en redovisning. Det är inte svårt. Vissa kanske tycker det är jobbigt, men inte jag. Det är som helt ok och så vet jag att det blir ordentligt gjort, så det är lika bra. Helt värt en mugg. Den kommer jag använda, minsann!

Jag påmindes dock om min gymnasietid då våra mentorer/klassföreståndare varje termin skrev ut papper på hur mycket frånvaro man haft. Det skulle sedan skrivas på av föräldrarna hemma, antagligen för att de skulle kontrollera att man inte frilansade från skolan alldeles för mycket. Om man hade noll frånvaro på en termin var det sagt att man skulle få en belöning. På Karolinska skolan i Örebro hade dom samma sak och deras belöning var ett stipendium på en hel del pengar. Jag kunde inte kräva något sådant, även om det hade varit trevligt. Men hallå. En IKEA-apa? (värd 5 kronor ur en binge precis före kassan)

Inga kommentarer: