fredag 12 september 2008

Jag väljer det äckliga, farliga djuret!

"Liten ljus boaconstrictor på ett år säljes.(Blandras boaconstrictor utan stamtavla/papper)

Komplett terrarie med grenar, värmelampa, lysrör mm.
Extra bark samt frysta möss medföljer.

Hon äter, bajsar och ömsar precis som ormar ska.

Hon är en bra nybörjar-orm.Lugn och lättskött - ej aggresiv. Glöm ej att hon blir stor - hennes mamma blev 2,5 meter!

OBS! Svara endast via e-mail"


OK. Såhär. Jag fick höra en av de äckligaste historierna jag någonsin hört igår:
En tjej ägde en orm. Ormen slutade äta och hon trodde det var något fel på den. Hon tog den till veterinären ett par gånger för att se om den var sjuk. När det hade pågått i ungefär tre månader vaknade hon en natt och bredvid henne i sängen låg ormen utsträckt bredvid henne, helt raklång (av någon jävla anledning hade hon ormen lös i lägenheten). Hon tyckte det var ganska konstigt så hon tog den till veterinären igen och berättade vad som hänt. Veterinären satte tungan i halsen och sa inget annat än att ormen genast skulle avlivas. Varför? Jo, ormen hade späkat sig i tre månader för att kunna få plats och smälta något riktigt stort. Typ en människa. Lilla söta ormen hade lagt sig i sängen och mätt sig själv i jämförelse med tjejen för att se om den skulle få plats i magen.

Någon som vill ha en helt oskyldig boaorm? Bara om man blir längre än tre meter, kanske...

3 kommentarer:

Elin J sa...

Jag fick höra den för ett tag sen med, och det är en vandringssägen har jag fått veta nu. MEN - the story is still well scary!

Anonym sa...

jag läser din blogg. den är (9 x 10^10)^-1 av alla världens hemsidor. Jag läser den och jag har ingen jävla aning varför.

Yvette Gustafsson sa...

En sägen? Åfan, då har jag allt svalt det med hull och hår, precis som en boaorm. Jag bestämmer här och nu att historien är korrekt till hundra procent och att det HAR hänt. Def.

Josef: alltid kul att höra att man på något vis tilltalar magkänslor hos folk :)