söndag 14 september 2008

Nej nej, du är ju en i gänget! Som en kille!

Jag har faktiskt fått den kommentaren. Jag är så himla himla schysst och rolig så att man inte tänker på att jag är tjej, helt enkelt! Det är lite sorgligt på ett sätt. Tjejer ska vara gnälliga och krävande och inte vara speciellt fartiga, eh? Nej, jag jobbar inte så.
Igår åkte jag till Varberg för att gå på en fest på en bygdegård där jag kände exakt en (1) person.
- Jag hoppas du klarar dig själv en stund

OM jag klarar mig själv?! Def. Jag förstår inte hur jag lyckades klämma i mig så mycket alkohol men full fart blev det och jag fick många bästisar! Guide till fest:

- Hälsa på folk. Se gärna till att haka på en person som känner en person som du sedan hälsar på. Det växer sedan till en stor kedja av handskakningar och skålar och så är du genast en i gänget.
- Ha ett glas i handen. Underlättar skålarna med dom där du inte känner än.
- Fråga saker. Folk brukar tycka om att prata om sig själva, oavsett om dom erkänner det eller inte. Alla har något intressant att säga om något. Om det inte funkar, berätta en skröna, rolig historia eller något om en kompis.
- Dansa för sjutton, dansa!
- Le för i helvete; folk tycker om glada människor.

Inga kommentarer: