onsdag 17 september 2008

Pajasen

Ibland har man ju då foten i munnen. Vi var ett gäng som satt och pratade om föregående uppsatser vi gjort. En hade gjort en C-uppsats och skulle precis börja på sin D-uppsats och de andra hade mest gjort B-uppsatser. Självklart hävde jag ur mig ganska högljutt:
- Är det bara jag som gjort pajasuppsatser? Min B-uppsats var en serietidning!!

Jag kände genast att föraktet för mig och mina insatser i skolan steg lika snabbt som insikten i vad jag just hade sagt. Jag är härmed förpassad till en akademisk skamvrå. Tack och tack.

5 kommentarer:

peekabo.O sa...

Den "vanliga" formen av massproducerade B-uppsatser brukar gå under termen hyllvärmare (enligt min handledare). För att ingen och ingen läser dem efter det att det en gång är färdigredigerade.
En serietidning kommer ju till praktisk användning.

Yvette Gustafsson sa...

Tyvärr finns det människor som tror att seriöst betyder en produkt tryckt på kontorspapper med seriös hittepåtext och konstiga ord som "konglomerad" som man annars aldrig använder. Jag har haft stort nöje av min B-uppsats och många som har visat intresse för den. Jag har inte fått så mycket forskningsanslag men däremot en inkomst som serietecknare.

Det finns många sätt att säga samma sak och jag valde nog en hel radda av fel ord när jag satt där med de akademiska serie-know-nothings... Jag är dock ganska känd för att göra först och tänka sedan och munnen är väl inte alltid kopplad till hjärnan, kan man säga.

Anonym sa...

Nämnde du också att det antagligen var fett mycket mer jobb att göra den där tidningen än det är att skriva b-uppsats (som en apa kan göra, dock inte jag, men så är jag ju lite dum i huvet också)?

Yvette Gustafsson sa...

Jag skulle kunna ha sagt det, men jag tänkte inte på det. Jag tror inte det hade hjälpt, det var för sent, marken hade redan släppt under mina fötter.

Suntui sa...

"Jag är härmed förpassad till en akademisk skamvrå". Skön du är!