fredag 19 september 2008

Musik är bra för hälsan

Vad är det med mina lår? Jämt ska det helst pillas på låren av klåfingriga Vagnåkare. När jag var på väg hem satte sig en man bredvid mig. Det var mycket viktigt för honom att det var ok att jag satt där och visst, luften är fri, sitt vart du vill. Ingen fara på taket. När jag hade några stationer kvar tyckte han att jag såg trött ut och pillade på mitt lår för att se om jag var vaken och ha en ursäkt att prata med mig. Jo, jag är vaken, jag tänker inte somna. Jo, jag ska av vid musikvägen.
"Musik är bra för hälsan"
Ja, jo, visst. (Låt mig vara ifred, annars nitar jag dig.) När jag klev av aktade han lite på sig så att jag kunde kliva förbi och han sa att det var trevligt att se mig igen. Jag börjar fundera på om den där stugan i skogen inte ska få bli verklighet ändå.

Inga kommentarer: