söndag 21 september 2008

Raggningstips vol2

Jag tillbringade kvällen tillsammans med vänner på ett av våra favoritställen. Det solkades dock av en ovälkommen gäst. Jag och Marja satt och pratade i godan ro tills en snubbe i 35-40årsåldern tyckte att det var helt ok att buffla sig in i vårt samtal. Först förstod jag inte riktigt vad han ville. Jag såg att han tittade på Marja och tyckte om vad han såg, men tänkte inte så mycket på det. Sedan började han prata med oss. Det dröjde inte länge förrän jag tröttnade och sa till honom:
- Du vet, om det här var ett telefonsamtal så hade jag lagt på ungefär nu.

Det var inte så poppis. Efter det följde en harang av
  • Björnfitta
  • Feministkärring/fitta
  • Ni skulle aldrig våga gå hem till mig
  • Jag skulle kunna underhålla er hela natten, men ni vågar inte
  • Jag tycker om er, men ni är såna jävla fittor
... och här kommer höjdpunkten: allt var på NORRKÖPINGSKA. Nej, det fungerar fortfarande inte att försöka provocera fram ligg. Vad tror hans fulla hjärna? Att jag när han hävdar att jag aldrig skulle våga gå hem till honom att jag "minsann ska visa honom"? Jag tror inte det. Vi försökte på olika sätt få honom att lämna oss ifred, men det fungerade inte förrän jag tog upp ett anteckningsblock, antecknade allt han sa, asgarvade och såg till att han förstod vad som hände. Efter det lullade han bort till någon annan blondin och hade förmodligen inte lärt sig någonting av vad som just hade hänt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tralala, jag kom på att det här inte är första gången en karl från Norrköping stöter på mig. Det roliga är att detta också var på SKÅL, nån gång i juni. Och han var också dum i huvudet. Något yngre dock, och han förstod snäppet snabbare att varken jag eller Johanna var intresserade. Sådant uppskattaz.

Nu har jag en blogg. HAHAHHAHAHAHAH, redan. Bra Marja. Men nu är det som det är.
Hur lägger man in en banner?
Puss.