måndag 1 september 2008

Smitningsolyckan

Jag var ute och dansade i lördags. Då jag satt i baren och väntade på att beställa kom en av mina vänner fram och sa att det var en kille som minsann var intresserad av mig. Jag tittade ditåt och mycket riktigt såg jag i hans små hundögon vart han hellre ville stå. Så jag slog på dumcharmen och började sjunga med i låttexterna och locka lite. Han höll på att kissa ner sig och mina vänner höll på att garva ihjäl sig. Bakom honom stod hans vänner och garvade ihjäl sig också. Han smög sig närmare och mina vänner gick ut och sa på förbivägen
- Good work! Nu går vi och lämnar dig här!

Jag har ingen aning om vad killen sa, men jag kommer ihåg att jag tyckte att han var riktigt riktigt tråkig och klädd som en riktigt riktigt tråkig kille som försöker vara snyggt klädd. Hockeykille, tror jag. Jag sörplade i mig min soda&lime(eller om jag ens orkade avsluta den, jag minns inte) och sa att jag måste gå på toaletten. Jag siktade mot toaletten och vek sedan av mot garderoben, hämtade min väska och åkte hem. På uteserveringen såg jag mina vänner som fick för sig att jag gick över till andra jaktmarker i ett sänglandskap, men icke. No way! Jag åkte hem för att sova, jag skulle upp till jobbet tidigt nästa dag.

Inga kommentarer: