måndag 10 november 2008

Saker som är jag #1

Så, då var vi här igen då. Idag tänkte jag berätta om Sudoku. Jag är en siffernörd, gammal naturare som jag är tycker jag om att gräva ner mig i diverse problem som innehåller siffror och gärna figurer av alla dess slag, bara det går att mäta på något finurligt sätt. Lagom lättillgängligt och beroendeframkallande är Sudoku. Ett tag kunde jag inte låta bli att lösa Sudoku hur mycket jag än försökte att låta bli, hade jag en tidning med de 81 rutorna knep jag åt mig den och plitade in siffrorna maniskt. Men en sak upptäckte jag. Nybörjarkryssen går ju för sjutton inte att lösa! De svåra däremot, dem är det inga problem med.

Exempel på kryss som inte går att lösa
Exempel på kryss jag löser med flygande fläng

Imorgon blir det mer om autism!

Inga kommentarer: